Czy warto zatrudnić konsultanta ślubnego ?

Czy warto zatrudnić konsultanta ślubnego ?

Jeszcze do niedawna zawód konsultanta ślubnego był nam znany głównie z amerykańskich filmów, jak chociażby słynnego „Powiedz tak”, w którym Jennifer Lopez organizowała wesele ukochanego mężczyzny. Obecnie w Polsce powstaje coraz więcej firm zajmujących się organizowaniem ślubów. Można nawet ukończyć specjalne kursy, które mają pomóc przyszłym konsultantom nie tylko dobrze zaplanować czas przygotowań, ale również zapoznać się z kolorystycznymi trendami czy nauczyć się, jak reagować w trudnych sytuacjach. Czy warto zatrudnić konsultanta ślubnego? Sprawdźmy!

Oszczędność czasu i stresu

Koordynator ślubny jest kimś więcej niż tylko człowiekiem od zadań specjalnych. To dobry duch Twojego wesela. Dzięki niemu zaoszczędzisz dużo czasu, a przede wszystkim stresu. Konsultant bowiem zajmie się wszystkimi sprawami, które spędzają Młodym Parom sen z powiek. Nie musisz się martwić o większość kwestii związanych ze ślubem.

Atrakcyjne umowy

Wedding planner doskonale zna rynek. Wie, która restauracja jest godna zaufania, a której musisz unikać. Potrafi wynegocjować dla Ciebie jak najlepsze umowy. Doskonale porusza się w świecie sal bankietowych, cateringu oraz kwiaciarni. Opiszesz swoją wizję ślubu oraz wesela, a konsultant ślubny zrobi wszystko, żeby spełnić Twoje marzenie.

Nieszablonowe podejście

Koordynator ślubów zna wszystkie najnowsze trendy. Wie, co jest aktualnie na topie i może podpowiedzieć Ci, które rozwiązania są warte uwagi. Jednak konsultanta cechuje również kreatywność. Wyszukuje ciekawe pomysły dekoracyjne, zna triki, które znacząco ułatwiają organizację wesela i pomaga zorganizować zupełnie nietuzinkowy ślub. Wesele tematyczne, w stylu retro albo w plenerze? Żaden problem!

Kontrola budżetu

Wedding planner zajmuje się niemal wszystkimi aspektami dotyczącymi ślubu. Już na pierwszy rzut oka jest w stanie określić, ile będzie kosztować dana atrakcja, menu czy zabiegi pielęgnacyjne. Dzięki temu świetnie kontroluje budżet i jest gotowy na nieprzewidziane wydatki.

Rozwiązywanie kryzysów

Jeszcze o tym nie wiesz, ale organizacja wesela rodzi wiele kryzysów. Nie wszystko bowiem zawsze idzie zgodnie z planem. Musisz wziąć pod uwagę, że ktoś z członków rodziny pokłóci się tuż przed weselem, kwiaciarnia nie dostarczy na czas kwiatów, a kelner przewróci się z talerzami. Tym wszystkim zajmie się konsultant – oaza spokoju i chodzące doświadczenie.

Trzeba liczyć się z tym, że wynagrodzenie konsultanta to koszt rzędu kilku tysięcy. Stawki zaczynają się od około 3500, a sięgają ponad 10000. Konsultant spędza z narzeczonymi dziesiątki godzin na rozmowach, a potem na organizowaniu wesela, stąd takie wysokie wynagrodzenie. Jeśli planujesz zatrudnienie koordynatora, musisz wcześniej doliczyć tę kwotę do budżetu, ale pamiętaj, że za te pieniądze kupujesz również spokój i pewność.

Share